domu Werewolf - programování


animace

Moje první pokusy s programováním začaly na prastarém geniálním superpočítači ZX Spectrum 48+, které vyvinul na začátku 80. let britský konstruktér sir Clive Sinclair. Tento počítač je vybaven basicem, ve kterém jsem napsal první primitivní prográmky. Na PC jsem pokračoval v Qbasicu a potom v Quickbasicu 4.5 . Pokud se chcete zasmát, tak si můžete stáhnout ukázky mojich basicových prográmků(205KB), nebo několik zdrojových textů pro qbasic(50KB). Ve spolupráci s Honzou Doležalem (dnes Macrosoft) jsem vytvořil jednoduchou hru Run, jejíž zpomalenou verzi si zde můžete stáhnout(30KB). Pak jsem se na programování na čas vykašlal, až do doby, kdy jsem viděl několik pěkných prográmků od spolužáka Vaška Synáčka a rozhodl jsem se udělat něco pořádného. Naprogramoval jsem strategickou hru Profit(190KB). Zastaralý a nestrukturovaný qbasic není přecejen nic moc, a tak jsem se začal učit v Borland turbo pascalu. Poslední basicovou věcí, co jsem udělal byl Profit 2(200KB), který je zdokonaleným pokračováním jedničky. Zde si můžete stáhnout několik prográmků v pascalu(84KB) a jejich zdrojové kódy(16KB). Nedávno jsem dokončil v pascalu druhou umělou inteligenci pro piškvorky. Můžete si tu stáhnout můj zápočtový program na piškvorky a změřit s ní síly. Více viz soutěž piškvorek. Snad taky brzo dokončím Gamebook engine, který umožní snadno převést knižní hry na PC a potom přejdu na jazyk C.